Verdens beste guacamole

bilde 1

God tirsdag kveld.

Denne oppskriften hadde jeg egentlig tenkt å dele forrige søndag, men sånn ble det jo ikke 🙂 Vi rakk i alle fall en vellykket tacoaften for to den kvelden. Og det smakte utrolig godt! Dette er virkelig en av verdens beste guacamoler. I alle fall synes jeg det. Jeg likte jo ikke guacamole en gang, men så var jeg på Fridays i Oslo etter å ha løpt KK mila i 2012 og bestilte meg noe texmex, og der fulgte det med guacamole. Jeg våget å smake for har hørt skryt av den. Og den var jo veldig god! Så etter det prøvde jeg å snuse opp en oppskrift som kunne minne om denne. Det jeg fant var en enda bedre en 😛

bilde 3bilde 2

Så her kommer oppskriften til dere på verdens beste guacamole:

Til 2 pers:

1 moden avokado
1 fedd presset hvitløk (evt. hvitløkspulver)
1/2 dl hakket løk (gjerne charlottløk)
1/2 hakket tomat (uten innmaten)
1 ss finhakket chili
1 1/2 ss lime eller sitronsaft
1 krm salt
1/4 ts pepper

Slik gjør du:

Mos avokadoen med en gaffel.
Bland inn de øvrige ingrediensene.
Legg stenen oppi og dekk til med plast.
La stå i minst 15 minutter før servering.

Guaumole

Yummy!! Hvis dere ikke vet hvorfor stenen skal oppi, er det fordi at den hindrer avokadoen å bli brun frem til den skal spises 🙂

bilde 2(1)

Nå skal jeg kose meg med kvelds, mannen og den lille 🙂

Ett svar til “”

Legg igjen en kommentar